Icaria (Inter Arma Silent Leges)

Curt interactiu de suspens
2012

Curtmetratge amb estètica de videojoc i de temàtica de ficció. L’argument tracta sobre una nena que té una malaltia hereditària que només es pot curar amb una vacuna composta d’elements químics no legals. El pare ha d’aconseguir tots aquests elements per tal de salvar a la seva filla.

El nostre producte audiovisual i multimèdia consisteix en una hibridació. Aquesta estarà composta per un curtmetratge de ficció amb un plus d’interactivitat, amb estètica i elements de videojoc. Tot plasmat, adaptat i ampliat també en una website. La trama es basarà en la història d’una nena que pateix una malaltia hereditària la qual només pot curar-se amb una vacuna composta d’elements químics no legals. El pare, membre del cos de Policia Nacional, ha d’aconseguir tots aquests elements per tal de salvar la seva filla i ho farà mitjançant petites missions que se li encarregaran via trucades telefòniques o missatges de text. La peça estarà dividida en 3 tipologies diferents de realització audiovisual, ja que depenent de l’acció narrada l’estil de realització canvia. Així doncs hi haurà:

- Imatge cinematogràfica: usada en totes les escenes en les quals es narra la història present. Serà el fil conductor de la història en general.

- Imatge d’estètica videojoc: aquesta serà usada per les tres escenes en les que l’usuari ha de participar per al desenvolupament de l’acció. Sent les imatges que més similitud han de tenir amb l’aspecte estètic dels videojocs, la imatge estarà post-produïda per aconseguir l’efecte desitjat.

- Imatge en blanc i negre: aquest efecte s’usarà en les tres escenes que representen un flashback. Per tal d’avisar a l’usuari que està veient un fet passat, es recórrer a un retoc estètic per evitar confusions i poder seguir el fil narratiu de la història.

La pàgina web serà la plataforma base del nostre projecte, tot usuari que vulgui veure’l i/o jugar-hi caldrà que visiti la pàgina. En la seva elaboració utilitzarem el llenguatge de l’Html, Html5, CSS3 i Flash per tal d’inserir tots els elements interactius.

El principal objectiu és el de poder oferir al públic una nova manera de consumir un producte audiovisual creat a partir de la hibridació d’un curtmetratge i un videojoc, amb un plus d’interactivitat, ja que l’usuari haurà de participar activament al desenvolupament de la història tot seleccionant en determinats moments quin camí els personatges han de seguir.

Com hem explicat anteriorment, el nostre projecte és una barreja de diferents productes audiovisuals. Aquest fet ens beneficia, ja que això comporta atraure a diversos públics. D’una banda oferim un producte que pot agradar a un consumidor habitual de videojocs, ja que incorporem al curtmetratge elements típics d’aquest gènere, com els gràfics, la interactivitat en el desenvolupament del joc, els punts de vista... D’altra banda esperem atraure l’atenció dels consumidors habituals de peces audiovisuals. Tot i tenir una estructura narrativa diferent a la major part de curtmetratges, les imatges, el diàleg i la banda sonora són típiques d’aquest gènere.

A més, també volem que el nostre treball el puguin gaudir persones que habitualment no consumeixen aquests productes, però que a través de les xarxes socials, el boca a boca o per casualitat arribin a la nostra interfície web.

Albert Villanueva, Ana Maria Marmol, Elsa Bigas, Marc Aliart i Gerogina Cabrera